غذاهایی که با کره می‌توان درست کرد

غذاهایی که می توان با کره درست کرد
دسته بندی ها: مقالات و اطلاعیه‌ها 83 بازدید 9

در تهیه مواد غذایی، کیک و شیرینی در همه جای دنیا از کره یا روغن استفاده می‌کنند. در آشپزی روزانه هم بسیاری اوقات از این ماده و روغن استفاده می‌کنیم و انواع کره و روغن را در آشپزخانه خود برای استفاده داریم. در این مقاله قصد داریم تعدادی از آن‌ها را که می‌توان با کره گیاهی آی شاد درست کرد شرح دهیم. این غذاها را به دو دسته غذای ایرانی و غذای ملل تقسیم می‌کنیم.

خوراک ایرانی

در ایران خوراک‌های بسیاری هستند که با کره درست می‌شوند و حتی در بعضی از این خوشمزه‌ها نباید آن را با روغن جایگزین کرد. در زیر برخی از این طعام‌ها را بیان می‌کنیم.

خرما پلو

خرما پلو که برای وعده ناهار سرو می‌شود متعلق به جنوب کشور و شهر اهواز است و ماده اصلی و تشکیل دهنده آن کره، خرما و برنج است. این خوراک بسیار شیرین و خوشمزه بوده و ترکیب عطر و طعم خرما با دیگر مواد است که طعمی به یاد ماندنی را در ذهن ثبت می‌کند. برای دیدن طرز تهیه این طعام خوشمزه به اینجا مراجعه کنید.

خرما پلوی غذایی ایرانی شهر اهواز
خرما پلو

تره اسفناج

این خوشمزه و باب طبع اسفناج دوستان برای شهر اردبیل است. این خوراکی سرشار از آهن، به دلیل وجود اسفناج و ویتامین‌های A و D به خاطر وجود کره است. اگر دوست دارید این خوراک را یک بار امتحان کنید به طرز تهیه تره اسفناج مراجعه کنید.

چلو کباب کوبیده و چلو کباب مرغ

یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین خوراک‌های ایرانی چلو کوبیده و چلو مرغ است که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت. بر خلاف تصور همه این خوشمزه را هم می‌توان به راحتی در خانه تهیه کرد فقط کافی است به این آدرس https://ishadco.com/cooking-with-ishad/994/kabab-kobideh/ مراجعه کنید.

غذای لذیذ ایرانی و پرطرفدار در همه دنیا
چلو کباب کوبیده

زرشک پلو

یکی دیگر از طعام‌های اصیل ایرانی که در سه طعم شیرین، ملس و ترش سرو می‌شود زرشک پلو است. در تهیه این خوراک در هنگام طبخ زرشک، حتما باید از کره استفاده کرد تا طعم و مزه اصیل ایرانی را یادآور شود.

یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی زرشک پلو با مرغ است
زرشک پلو با مرغ

بیچاق قیمه

یکی دیگر از طعام‌های استان اردبیل که در آن کره به کار می‌رود بیچاق قیمه است. این خوراک سرشار از ویتامین و مواد مغذی است و طعم بی‌نظیری را در ذهن ثبت می‌کند.

رشته پلو
این خوراک ایرانی را فقط کافی است یک بار امتحان کنید تا یکی از طرفداران پر و پا قرص آن شوید. برای این که بتوانید آن را طبخ کنید به این https://ishadco.com/cooking-with-ishad/1735/reshte-polo/ مراجعه کنید.

باقالاقاتوق

این خوراک گیلانی پرطرفدار و بی‌نظیر را نمی‌توان در این مجموعه نگنجاند. پاچه باقلا و شوید طعمی را خلق می‌کنند که نمی‌توان آن را توصیف کرد. حتما باقلا قاتوق رو امتحان کنید.

شله زرد

خوراک محبوب در ماه‌های محرم، صفر و رمضان که بیشتر به عنوان دسر استفاده می‌شود. چیزی که این خوراک را بسیار خوشمزه می‌کند کره و زعفران است. برای تهیه این خوراک می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

دیگچه

دیچگه خوراک پرطرفدار مشهدی که بیشتر در مراسمات ماه محرم و صفر طبخ می‌شود.

غذای ملل

در دنیا خوراک‌های بسیاری هستند که با کره درست می‌شوند و در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد در زیر به برخی از این خوراک‌ها اشاره می‌کنیم:

کروک موسیو

خوراک فرانسوی کروک موسیو که سرگذشت جالبی هم دارد را در صدر اولین خوراک‌های دنیا قرار می‌دهیم. زیرا بسیار راحت تهیه می‌شود و طعم فوق‌العاده‌ای هم دارد.

راویولی گوشت و اسفناج

خوراک دومی که معرفی می‌کنیم یک خوراک ایتالیایی است. روایولی گوشت و اسفناج که در طبخ آن مواد اولیه با خواص بالا استفاده می‌شود.

پاستا آلفردو

پاستا آلفردو هم به مانند راویولی یک خوراک ایتالیایی است. تعجب نکنید شاید در لیست طعام‌های ملل خوراک‌های ایتالیایی بسیاری ببینید. زیرا جز خوراک‌های پرطرفدار در دنیا است.

غذای ایتالیایی بسیار محبوب در دنیا
پاستا آلفردو

کیوسکی

این خوراک روسی فوق‎العاده لذیذ در واقع همان مرغ شکم پر روسی است. برای پخت و طبخ این طعام می‌توانید به آشپزخانه آی‌شاد مراجعه کنید.

لازانیا

دوباره رسیدیم به یک طعام ایتالیای بسیار بسیار پرطرفدار در ایران. می توانید طرز تهیه این خوراک را در اینجا مشاهده کنید.

غذای ایتالیایی بسیار لذیذ و خوشمزه و محبوب کودکان
لازانیا

آرانچینی

آرانچینی یا کوفته برنجی ایتالیایی طعام فوق‌العاده و محبوب کودکان است. این طعام سرشار از پروتئین و ویتامین بوده و به سلامت بدن کمک می‌کند.

چیکن استراگانف

این خوراک نیز به مانند کیوسکی روسی است و بسیار پر طرفدار است. طرز تهیه این طعام را در https://ishadco.com/cooking-with-ishad/1587/chicken-straganoff/ مشاهده کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد غذاهای ایرانی و ملل صحبت ‌کردیم که در طبخ آن‌ها از کره استفاده می‌شود. در تهیه و طبخ این خوراک‌ها می‌توانید از کره گیاهی آی‌شاد استفاده کنید. بسیاری از این خوراک‌هایی که در این مقاله ذکر شده مورد علاقه تمام اعضای خانواده است و در مراسمات و دورهمی‌های مختلف می‌توان سرو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  1. کوثر گفت:

    عالی

مقالات مرتبط

انوان نان در جهان وجود دارد
انواع نان در سراسر جهان
نان یک عنصر جامد است که در طول روز بدون شک هر انسانی از آن استفاده می‌کند و از ترکیب خمیر با آب، شیر، روغن، کره گیاهی، ادویه انواع نان در سراسر جهان درست می‌شود... ادامه مطلب
روغن و کره گیاهی در عصر حاضر بسیار پر مصرف است
پیشگفتار؛ روغن و کره گیاهی
از دیرباز تا به امروز چربی‌ها، اجزای اصلی و جدا نشدنی زنجیره غذایی بشر را تشکیل داده‌اند افراد این ماده را به صورت کره یا روغن و یا به صورت غیر مستقیم از مواد... ادامه مطلب