انواع نان در سراسر جهان

انوان نان در جهان وجود دارد
دسته بندی ها: مقالات و اطلاعیه‌ها 469 بازدید 10

نان یک عنصر جامد است که در طول روز بدون شک هر انسانی از آن استفاده می‌کند و از ترکیب خمیر با آب، شیر، روغن، کره گیاهی، ادویه انواع نان در سراسر جهان درست می‌شود. هر کدام از نان‌ها بنا بر مواد سازنده‌اش طعم و بافتی متفاوت‌ دارد، در این مقاله می‌خواهم شما را با انواع نان در سراسر جهان بیشتر آشنا سازیم.

انواع نان در سراسر جهان با طعم، بافت، شکل‌های متفاوت تولید می‌شود و به نوعی کامل کننده غذا هستند. نان از لحاظ ارزش غذایی یک منبع مطلوب محسوب شده و انواع نان سبوس‌دار، نان جو، نان قهوه‌ای، نان چند دانه و… جزو رایج‌ترین نان‌هایی هستند که طعمی مخصوص و متفاوت دارند. انواع نان شامل:

انواع نان تخت و فوری در جهان وجود دارد

نان‌ ساده و تخت

یکی از انواع نان، نان ساده و تخت است. این نان‌ها را درون منزل می‌توانید تهیه کنید در برخی رسپی‌ها دارای خمیرمایه است و در برخی بدون آن تولید می‌شود. نان‌های ساده را می‌توانید همان لحظه که درست می‌کنید میل کنید و یا در یخچال برای چند روز نگهداری کنید. این نان‌ها شامل پیتا، چاپاتی، تورتیلا، فوکاچیا، لوچی و… می‌شود. ترکیبات این نان‌ها معمولا آب، آرد، کره گیاهی، مخمر، آرد ذرت، نمک، چاشنی و روغن است که روی تابه،درون فر یا با تنور پخته می‌شود.

نان‌های که با مخمر تهیه می‌شوند

نان‌های مخمر از محبوب‌ترین نان‌ها هستند زیرا بافتی خاص دارند و بدون مخمر تولید نمی‌شوند. مانند نان باگت، نان چاله، نان سیب زمینی، نان مافین، نان بیگل و… . ترکیبات نان‌های مخمر شامل آرد، کره گیاهی، شکر، شیر، نمک، خمیر مایه، تخم‌مرغ، خامه، آرد سبوس‌دار و آرد سیب زمینی است و درون تابه گریل، فر گاز و یا فر برقی قابل پخت است. این نان‌ها را هم در منزل می‌توانید درست کنید. نان‌های مخمری احتیاج به حرارت خاص دارند تا با کیفیت پخت شوند.

انواع نان از نظز ذائقه وجد دارد

نان‌های که به سرعت قابل پخت هستند

یکی دیگر از انواع نان، نان‌هایی هستند که به سرعت آماده طبخ هستند. این نان‌ها، نان‌های هستند که احتیاج به استراحت و زمان خاصی برای ورآمدن ندارند و خیلی سریع کار شما را راه می‌اندازند مانند: مافین آمریکایی، نان موز، نان کدو تنبل، بلغور جو، بارمبراک، سودا و… . در پخت سریع آن جوش‌شیرین و بیکینگ‌پودر نقش اول را بر عهده دارند‌. پخت آن‌ها روی آتش، فر و یا تابه امکان‌پذیر است.

چرا انواع نان وجود دارد؟

پاسخ به این سوال بسیار طولانی و به تاریخ بشریت بر می‌گردد اما ما در این بخش به صورت اجمالی به این سوال پاسخ داده‌ایم:

گیاهان هر منطقه موجب به وجود آمدن انواع نان شده است

  • حس چشایی، واقعیت این است. تعجب نکنید که چرا تنوع نان در سراسر جهان این گونه گسترده است عمده‌ترین دلیل ذائقه متفاوت و راضی شدن افراد از لحاظ چشایی است.
  • تنوع کشت موجود بر روی زمین عامل دیگر آن است. زمین‌ها بر اساس آب و هوایی که دارند قادر هستند غلات مناسب همان ناحیه را برای تولید آماده کنند.
  • روش و تکنیک‌های پخت عامل دیگری است که باعث شده تنوع نان‌ها در جهان گسترده شوند.
  • اگر اندکی دقت کنید، خواهید یافت که مواد اولیه‌ی اغلب نان‌ها تقریبا یکی است، اما اینکه طعمی متفاوت بتوان خلق کرد برمی‌گردد به رسپی هر نقطه از جهان که به طور کل طعم و بافت را تغییر می‌دهد.
  • از گیاهان و ادویه‌ها برای طعم دار کردن انواع نان‌ها استفاده می‌شود. این هم عامل دیگری است که انواع نان در سراسر جهان را گسترده کرده زیرا گیاهان مختص هر منطقه متفاوت هستند.
  • ظروف متفاوت را نمی‌شود ندیده گرفت و واقعا نقش تعیین کننده‌ای در پخت نان دارند.

در پایان این قسمت لازم است بگوییم که نه تنها نان‌ها بلکه کیک و شیرینی که از مشتقات مواد اولیه نان تهیه می‌شوند در سراسر دنیا تنوع بالایی دارند.

محبوب‌ترین انواع نان در سراسر جهان

خب دریافتیم که تنوع نان‌ها زیاد است اما همه‌ی آن‌ها محبوب‌ نیستند. اجازه دهید برخی از محبوب‌ترین‌ها را معرفی کنم که تقریبا در همه‌ی دنیا مصرف می‌شوند.

  • نان سفید: در صدر محبوب‌ترین‌ها و پرمصرف‌ترین‌ها قرار می‌گیرد. این نان شامل نان‌ها ساندویچی و پودینگی می‌شود.
  • نان سبوس‌دار: این نان فیبر بالایی دارد، از غلات کامل تهیه شده و سالم‌ترین و بهترین نوع نان است. افرادی که رژیم غذایی دارند نان‌های سبوس‌دار برای آن‌ها مناسب است زیرا مدت زمان بیشتری افراد را سیر نگه می‌دارد.

نان سبوس دار یکی از انواع نان

  • نان چیاباتا: مانند نان‌های باگت فرانسوی است.
  • نان فوکوچیا: زمانی که با گیاهان آن منطقه مخلوط شود به تنهایی مانند یک وعده غذایی است. نانی فوق‌العاده با طعمی خاص است‌.
  • نان چاودار: دارای فیبر بالا و کاملا سیر کننده است.
  • نان پیتا: برای انواع کباب بهترین انتخاب نان پیتا است.

خوشمزه‌ترین نان‌های مشهور جهان:

این نان‌ها در همان مناطق باید درست شوند تا طعم واقعی آن را حس کنید.

  • نان بولانی افغانستان

خمیر با وردنه کاملا پهن می‌شود و انواع سیب‌زمینی، اسفناج، عدس و سبزیجات تازه را اضافه می‌کنند که طعمی خاص را تجربه خواهید کرد. حباب های طلایی شکل زمانی که ایجاد می‌شود یعنی پخت نان کامل شده است. طعم و بافت دلپذیر آن این چنین مشهورش کرده است.

  • لواش ارمنستان

در خود ارمنستان هم این نان را همه نمی‌توانند درست کنند. این نان، نانی نازک و بسیار بزرگ است که توسط چند نفر بر روی بالشتکی از پنبه و کاه پهن می‌شود و فردی خبره می‌تواند این نان را درون تنوری مخروطی شکل قرار دهد.این نان به‌سرعت پخته می‌شود.

یکی از انواع نان نان با ارد سفید است

  • نان دمپر استرالیا

این نان ماندگاری بالایی دارد و برای زمانی که مسافرت می‌روید مناسب است و روش پخت متفاوتی دارد. این نان باید درون خاکستر و با تابه چدنی پخته شود.

  • لوچی بنگلادش

نانی پفکی همراه با ادویه‌های مخصوص بنگلادش که بعد از پخت به آن اضافه می‌شود. لوچی در روغن شناور و داغ پخته می‌شود.

  • نان پنیری برزیل

داخل این نان از پنیری مخصوص استفاده می‌شود که طعم ترش ملایمی دارد و بافت خود نان خاص است‌ و به صورت گرد درست می‌شود.

یکی از انواع نان نان با دانه گیاهان است

  • ماراکوتا شیلی

سطحی ترد، بافتی پفکی برای اینکه نان هر دو ویژگی را داشته باشد درون تنور قابلمه آب می‌گذارند.

کلام آخر

کره گیاهی آی‌شاد سعی کرده در این مطلب شما را با شماری از انواع نا‌ن‌ها آشنا کند. تنوع نان‌ها خیلی بیشتر از چیزی است که در این مقاله آمده است‌ و می‌توان گفت به تعداد قومیت‌ها در جهان انواع نان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  1. کوثر گفت:

    خیلی هم جالب

مقالات مرتبط

رابطه کره گیاهی و سلامت قلب و عروق
رابطه کره گیاهی و سلامت قلب
در این مطلب می‌خواهیم در مورد رابطه کره گیاهی و سلامت صحبت کنیم بحث در مورد این که آیا مارگارین یا کره حیوانی برای سلامت مفیدتر است ادامه دارد کره در واقع یک... ادامه مطلب