رابطه کره گیاهی و سلامت قلب

رابطه کره گیاهی و سلامت قلب و عروق
دسته بندی ها: مقالات و اطلاعیه‌ها 133 بازدید 5

در این مطلب می‌خواهیم در مورد رابطه کره گیاهی و سلامت صحبت کنیم. بحث در مورد این که آیا مارگارین یا کره حیوانی برای سلامت مفیدتر است ادامه دارد. کره در واقع یک فرآورده لبنی است که تولید کنندگان با کوبیدن خامه یا شیر اجزای جامد از مایع را جدا کرده و کره تولید می‌کنند. مردم معمولاً از کره در آشپزی و پخت و پز استفاده می‎کنند.

مارگارین یا کره گیاهی جایگزین کره است. تولید کنندگان مارگارین را از روغن‌های گیاهی مانند روغن کانولا، آفتابگردان، روغن میوه خرما و روغن سویا تولید می‌کند.اگر چه کره حیوانی و مارگارین دارای اجزای متفاوتی هستند، اما هر دو حاوی مقادیر زیادی از انواع چربی‌ها هستند. با این حال، همه چربی‌ها برای سلامتی مضر نیستند.

همان طور که می‌دانید، مصرف چربی اضافی می‌تواند وزن بدن را افزایش دهد و چاقی یک عامل خطر برای بیماری قلبی است. بیماری قلبی شایع‌ترین علت مرگ و میر در سراسر جهان است و انتخاب بهترین رژیم غذایی یکی از راه‌های حفظ سلامت قلب و عروق خونی است. در این مقاله به رابطه کره گیاهی و سلامت می‌پردازیم. تصمیم در مورد این که کره حیوانی یا کره گیاهی مصرف شود به نیازهای غذایی خاص افراد بستگی دارد. زمانی که جامعه پزشکی به این نتیجه رسید که کره حیوانی به دلیل محتوای چربی اشباع شده آن سالم نیست، دانشمندان علوم غذایی برای تولید مارگارین از روغن‌های گیاهی استفاده کردند که به نظر آن‌ها مفیدتر است.

کره گیاهی و سلامت

وقتی صحبت از سلامت قلب به میان می‌آید، معمولاً کره گیاهی در رتبه بالاتری از کره حیوانی قرار می‌گیرد. مارگارین از روغن‌های گیاهی ساخته شده است، بنابراین حاوی چربی‌های غیر اشباع “خوب” – چربی های اشباع نشده یا همان چربی‌های غیر اشباع- است. این نوع چربی‌ها به کاهش لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول “بد” در صورت جایگزینی برای چربی اشباع کمک می کنند. از سوی دیگر، کره از چربی حیوانی تهیه می‌شود، بنابراین حاوی چربی اشباع بیشتری است. اما همه مارگارین‌ها برابر نیستند – برخی از مارگارین‌ها حاوی چربی ترانس هستند. به طور کلی، هرچه مارگارین جامدتر باشد، چربی ترانس بیشتری دارد. بنابراین مارگارین استیک معمولا چربی ترانس بیشتری نسبت به مارگارین وان دارد.

کره گیاهی از روغن گیاهان به دست می‌آید

چربی‌های ترانس مانند چربی‌های اشباع شده سطح کلسترول خون را بالا و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می‌دهند. علاوه بر این، چربی ترانس سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یا کلسترول “خوب” را کاهش می‌دهد. بنابراین در انتخاب برند کره گیاهی خود دقت کنید. به دنبال مارگاینی باشید که چربی ترانس نداشته باشد و کمترین میزان چربی اشباع شده را به همرا دارد.

نقش کره گیاهی آی شاد در سلامت

همان طور که در بخش قبل ذکر شد کره گیاهی فواید بسیاری برای قلب دارد اگر برند مصرفی خود را درست انتخاب کنید. در این بخش قصد داریم به معرفی فواید کره گیاهی آی شاد بپردازیم تا در هنگام انتخاب برند خود بتوانید همه موارد را لحاظ کنید. در زیر به شرح این موارد می‌پردازیم:

اسیدهای ترانس

در تولید محصولات این شرکت سعی شده است میزان اسیدهای ترانس را به حداقل رسانده تا از عوارض آن برای بدن جلوگیری شود تا سلامت مصرف کنندگان به خطر نیفتد.

غنی شده با ویتامین A و D

محصولات کره گیاهی آی‌شاد با ویتامین‌های A  و D غنی شده‌اند تا ویتامین‌های محلول در چربی مورد نیاز بدن مشتریان را نیز تامین کنند تا دچار بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان، ضعف بینایی و… را تا حد ممکن کاهش دهند.

کره گیاهی غنی شده آی‌شاد با ویتامین A و D

طعمی مشابه کره حیوانی

کره گیاهی آی شاد با طعم دهنده‌های مجاز و دارای تائیده وزارت بهداشت طعمی همانند طعم کره حیوانی را به محصولات خود افزوده تا مصرف کنندگان بتوانند به راحتی این محصول را در تمام وعده‌های غذایی خود استفاده کرده و با طبع و ذائقه مصرف کننده مطابق باشد.

جمع‌بندی

در این مطلب در مورد رابطه کره گیاهی و سلامت صحبت کردیم و فواید این محصول را برشمردیم. شرکت مهرفراز آبرود تولید کننده کره گیاهی آی‌شاد با تولید این فراورده در وزن‌های مختلف تلاش کرده است تا نیاز مصرف کنندگان را تامین کرده تا مصرف کنندگان بتواند متناسب با نیاز خود به تهیه این محصول بپردازند. برای مشاهده محصولات این شرکت به اینجا مراجعه کنید.

منبع

https://www.mayoclinic.org/

https://www.medicalnewstoday.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  1. کوثر گفت:

    بسیار عالی

مقالات مرتبط