طرز تهیه سوپ جو قرمز

سوپ جو قرمز رستورانی یک پیش غذای خوشمزه
دسته بندی ها: آشپزی با آی‌شاد, پیش غذا 153 بازدید 9

سوپ جو قرمز یک میان وعده خوشمزه به حساب می‌آید، که در این میان وعده مواد اولیه آن به اندازه کافی ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. می‌توان از آن به عنوان یک وعده غذایی استفاده کرد. سوپ‌ها در فصول سرد سال بسیار لذیذ و دلچسب هستند.

این را می‌دانیم که هر شخصی یک برنامه غذایی دارد که با تغییر فصل تا حدودی برنامه آن هم تغییر می‌کند. اما سوپ‌ها از همان دسته غذاهایی هستند که در بیشتر فصول سال بر سر سفره قرار دارند. سوپ جو قرمز همچنین برای زمانی که سرما خورده‌ایم بسیار مقوی و مفید است. سوپ‌ها به ویژه سوپ جو قرمز دارای لعاب زیادی هستند و این ویژگی باعث می‌شود که از معده در برابر اسید معده محافظت ‌کند.

در واقع سوپ جو قرمز یک پیش غذای فوق العاده خوشمزه است‌. این سوپ دوست‌داشتنی در اغلب رستوران‌‌ها سرو می‌شود و برای اینکه مشتری در رستوران تا زمانی که سفارش آن حاضر می‌شود خسته و بی‌حوصله نشود بهترین و خوشمزه‌ترین راه حل سرو سوپ جو قرمز است. مواد تشکیل دهنده سوپ جو قرمز در هر خانه‌ای موجود است زیرا مواد اولیه آن جز ضروریات مواد اولیه  آشپزی به حساب می‌آید و‌  خیلی سریع آماده می‌شود.

 مواد اولیه سوپ جو قرمز

سوپ جو بسیار خوشمزه است و مراحل پخت این سوپ آسان و سریع است حتی برای افرادی که در آشپزی مهارت ندارند این سوپ عالی است و می‌توان در کمترین زمان یک سوپ جو قرمز خوشمزه آماده کرد. این مقدار مواد اولیه برای ۴ تا ۶ نفر در نظر گرفته شده است شما خودتان می‌توانید مواد را کم یا زیاد کنید.

 سوپ جو قرمز خوشمزه
  • سینه مرغ: ۳۰۰ گرم
  • جو پوست کنده: ۱ پیمانه
  • رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذا خوری
  • جعفری خرد شده: ۵ قاشق غذاخوری
  • پیاز: یک عدد کوچک
  • کره گیاهی آی شاد: ۲۰ گرم
  • گوجه فرنگی: ۲ عدد بزرگ
  • نمک، فلفل، زردچوبه: به مقدار لازم

در ادامه مراحل پخت را شرح می‌دهیم.

طرز تهیه سوپ جو قرمز

برای تهیه این سوپ خوشمزه کافی است مراحل زیر را طی کنید:

سوپ جو قرمز یک میان وعده خوشمزه
  1. برای تهیه این سوپ لازم است در مرحله اول جو را چندین دفعه بشویید تا کاملا تمیز شود. جو را به مدت ۴ الی ۵ ساعت بگذارید درون یک ظرف تا خیس بخورد. توجه داشته باشید بعد از چند ساعت خیس خوردن جو باید حجیم شده باشد. آب جو خیس خورده شده را درون ظرفشویی خالی کنید و مجدد جو را یک بار دیگر بشویید.
  2. یک قابلمه مناسب بردارید توجه کنید زمانی که جو می‌پزد و مغز آن باز می‌شود حجم آن زیاد می‌شود حتما قابلمه بزرگی انتخاب کنید .
  3. جو و آب ولرم را درون قابلمه بریزید آب به مقدار لازم باشد.
  4. گاز را روشن کنید و قابلمه را روی شعله ملایم قرار دهید.
  5. در این مرحله مقداری نمک اضافه کنید تا در زمان پخت جو مزه بهتری بگیرد.
  6. در ادامه باید حواستان باشد و به قابلمه سر بزنید و بعد از هر بیست دقیقه مواد را هم بزنید تا جو ته نگیرد.
  7. جو باید آنقدر بپزد تا کاملا لعاب‌دار شود وقتی به این مرحله رسید از روی حرارت بردارید‌.
  8. تا زمانی که جو دارد می‌پزد و آماده می‌شود بهتر است شما سراغ آماده کردن بقیه مواد این سوپ خوشمزه بروید.
  9. سینه مرغ را با مقداری آب و نمک بگذارید تا نیم‌پز شود و بعد از آن مرغ را ریش ریش کنید.
  10. حالا قابلمه‌ای مناسب بردارید پیاز را درون آن خرد کنید و مقداری تفت دهید. توجه کنید احتیاج نیست روغن اضافه کنید. نمک، فلفل، مرغ ریش شده، رب گوجه، و گوجه فرنگی به پیاز اضافه شود و خوب بگذارید مواد تفت بخورد.
  11. بعد از اینکه مواد کامل تفت خورد نوبت اضافه کردن جو است. جو و سایر مواد باید با یکدیگر مخلوط شوند.
  12. بعد از این مرحله حدود ۴ لیوان آب ولرم باید اضافه کنید و تا زمانی که آب جوش بیاید باید شعله گاز زیاد باشد بعد از جوش آمدن آب، شعله را کم کنید و اجازه دهید سوپ به غلظت کامل برسد.
  13. پنج دقیقه قبل از اینکه شعله گاز را خاموش کنید جعفری و کره را اضافه کنید و درب قابلمه را دیگر نگذارید، زیرا رنگ سبزی تیره می‌شود. علت اینکه کره گیاهی آی‌شاد در مرحله پایانی اضافه می‌شود این است که عطر بیشتری به سوپ دهد.
مراحل آماده سازی سوپ جو قرمز

نکته آشپزی

در این بخش نکاتی را برای بهتر شدن طعم سوپ جو قرمز بیان می‌کنیم:

  • برای اینکه مغز جو بهتر باز شود و زمان پخت طولانی نباشد از شب قبل بگذارید خیس بخورد.
  • جو تا زمانی که کامل باز می‌شود حتما هر ۲۰ دقیقه یکبار هم بزنید تا جو ته نگیرید بهتر است در این مرحله مقداری آب مرغ هم درون جوهای در حال پخت بریزید.
  • بهتر است از قاشق چوبی برای هم زدن جو استفاده کنید زیرا از ته گرفتن جو هنگام پخت جلوگیری می‌کند.
  • اگر دوست ندارید مرغ در این سوپ اضافه کنید می‌توانید مرغ را حذف کنید اما برای طعم بهتر سوپ از عصاره یا آب مرغ استفاده کنید.

خواص برخی از مواد اولیه سوپ جو قرمز

در این بخش خواص برخی از مواد اولیه ذکر شده را بیان می‌کنیم:

  • جو : یکی دیگر از غلات پرمصرفی که دارای انواع ویتامین مانند ملییدن، منگز و سلنیوم و منبع غنی از فیبر هستند جو بوده و برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند مناسب است. زیرا به دلیل فیبر بالای که دارد مدت زمان بیشتری فرد را سیر نگه می‌دارد‌. جو طبعی سرد دارد و برای افرادی که طبع گرمی دارند مناسب است.
  • سینه مرغ: سینه مرغ دارای پروتئین بیشتری نسبت به سایر قسمت‌های بدن مرغ است.
  • کره گیاهی آی‌شاد: یک محصول غیر لبنی و تهیه شده از دانه گیاهان است که با ویتامین A و D غنی سازی شده است. همین امر موجب می‌شود که این کره دارای چربی اشباع نباشد و به سلامت قلب و عروق کمک می‎کند.

در انتها لازم به ذکر است که برای اینکه یک سوپ جو قرمز خوشمزه داشته باشید بهتر است مواد مصرفی شما تازه باشد تا سوپی لذیذتر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  1. کوثر گفت:
    • besyar aliiiw

مقالات مرتبط

طرز تهیه دسر لوکوم پرتقالی
طرز تهیه دسر لوکوم پرتقالی
لوکوم پرتقالی یک دسر جذاب و بسیار ساده است و شما به راحتی می‌توانید در منزل لوکوم با کیفیت در طعم‌های مختلف درست کنید امروز قصد داریم لوکوم پرتقالی را به شما... ادامه مطلب