مصرف روغن سویا و فواید آن برای بدن

مصرف روغ سویا به سلامت بدن و رفع برخی از اختلالات کمک می‌کند
دسته بندی ها: مقالات و اطلاعیه‌ها 174 بازدید 9

روغن سویا، که از گونه‌ای حبوبات به دست می‌آید، فواید زیادی برای سلامتی دارد. همچنین یکی از پرمصرف‌ترین مواد غذایی در جهان است. مصرف روغن سویا موجب می‌شود، مهمترین ماده مغذی مورد نیاز بدن تامین شود. این ماده، علاوه بر این که دارای پروتئین با کیفیت بالا است، سرشار از چربی‌های اشباع شده، آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب امگا 3، فیبر و فیتواستروژن نیز است. محصولات مختلف مبتنی بر سویا در بازار موجود است و به دلیل تقاضای زیاد در بین جمعیت گیاهخواران و بقیه اقشار جامعه، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. به گفته متخصصان سلامت، روغن سویا برای حفظ یک سبک زندگی سالم بسیار ضروری است. در ادامه به بررسی خواص و موارد مصرف روغن سویا می‌پردازیم.

ارزش غذایی دانه سویا چیست؟

روغن سویا سرشار از پروتئین است. همچنین دارای مقدار مناسبی چربی و کربوهیدرات است که به عملکرد صحیح بدن کمک می‌کند. جالب است بدانید که مصرف روغن سویا، 100 گرم دانه سویا پخته شده دارای ارزش غذایی زیر است:

مصرف روغن سویا به درمان اختلال خواب کمک می‌کند.
  • 9 گرم چربی
  • 16.6 گرم پروتئین
  •   9.9  گرم کربوهیدرات
  • 173 کالری

فواید مصرف روغن سویا برای سلامتی

مردم برای سال‌ها زیادی است که به مصرف روغن سویا و دانه‌های سویا در رژیم غذایی روزانه خود روی آورده‌اند. این یک غذای بسیار مغذی است به ویژه برای گیاهخواران، که به راحتی در دسترس است. در اینجا برخی از فواید عالی مصرف روغن سویا برای سلامتی را ذکر می‌کنیم:

·  درمان اختلالات خواب

بسیاری از مردم ممکن است از این فواید غیرعادی روغن سویا برای سلامتی آگاه نباشند. روغن سویا پتانسیل درمان علائم اختلال خواب را دارد. افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند باید مصرف روغن سویا و یا خوردن دانه‌های سویا را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند. وجود مقدار زیادی منیزیم در دانه سویا به طور مستقیم با بهبود کیفیت و طول مدت خواب مرتبط است.

· کنترل دیابت

آیا می‌دانید که مصرف منظم روغن سویا می‌تواند به شما در مدیریت دیابت کمک کند؟ به لطف توانایی آن در تولید گیرنده‌های انسولین! اگر از دیابت رنج می‌برید، بیماری شما را به طور موثر مدیریت می‌کند و از آسیب‌های بیشتر ناشی از بیماری جلوگیری می‌کند. مقدار کربوهیدرات موجود در دانه سویا بسیار کم است. به همین دلیل است که کارشناسان مراقبت‌های بهداشتی اغلب به افراد پیشنهاد می‌کنند که این غذای ایده آل را در رژیم غذایی معمول خود بگنجانند. روغن سویا دارای خواص ضد دیابتی است.

موارد استفاده از روغن سویا

طعم تمیز، طبیعی و بوی تقریبا نامحسوس روغن سویا، طعم طبیعی غذاهای آماده را تقویت می‌‎کند. روغن سویا که تقریباً با هر کاربرد چربی یا روغن در صنایع غذایی سازگار است، با سایر مواد از جمله سایر چربی‌ها و روغن‌ها به خوبی ترکیب می‌شود و آن را برای استفاده در سس‌های سالاد، سس‌ها و محصولات پخته شده بسیار مناسب می‌کند.

روغن سویا با سطوح پایداری AOM (روش اکسیژن فعال) از 15 تا بیش از 300 ساعت تولید و در دسترس است. این محصول در طیف وسیعی از کاربردهای مورد نیاز تولیدکنندگان مواد غذایی مانند: میان‌وعده، نانوایی‌ها، ارائه‌دهندگان خدمات غذایی و غیره عملکردی ثابت‌شده دارد. روغن سویا مایع در فرمولاسیون 100 درصد برای روغن پخت و پز و برای تهیه سس مایونز، سس سالاد و سس استفاده می‌شود.

روغن سویا می‌تواند دو اونس روغن زیتون را به یک پیمانه کامل روغن طعم دار برای سس تبدیل کند. در مقایسه با سایر روغن‌ها و کره گیاهی، روغن سویا دارای قابلیت امولسیون کنندگی خوبی است و آن را به اولین انتخاب در صنایع غذایی عمومی تبدیل می‌کند.

کره گیاهی و روغن سویا

در دنیای امروز علاوه بر کره حیوانی، کره گیاهی نیز تولید می‌شود. کره گیاهی در واقع فراوده‌ای است از روغن، دانه‌های روغنی مانند سویا، آفتابگردان و… به دست می‌آید. شرکت مهرفرار آبرود تولید کننده کره گیاهی آی‌شاد از روغن آفتابگردان برای تولید کره گیاهی استفاده می‌کند. می‌توانید کره گیاهی این شرکت را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  1. کوثر گفت:

    من تهیه کردم و واقعا خوش عطر و
    طعم بود

مقالات مرتبط

یکی از روغن‌های پر مصرف بازار جهانی روغن سویا است
روغن سویا و موارد مصرف آن
یکی از روغن‌های پر مصرف در سال‌های اخیر روغن سویا است حال این که این روغن چیست؟ موارد مصرف آن چیست؟ قیمت روغن سویا و مواردی از این دست چیزی است می‌خواهیم در... ادامه مطلب
در بازار انواع کره وجود دارد که می توانید متناسب با نوع مصرف انتخاب کنید
8 نوع از انواع مختلف کره
یکی از فراوده‌های که نیاز به معرفی ندارد کره است و احتمالا در حال حاضر یکی از انواع این فراورده به شکلی در یخچال شما وجود دارد آیا در مورد کره‌ای با 80 درصد... ادامه مطلب